Bruxelas, 2 de xuño . En conferencia de prensa hoxe, Virginijus Sinkevičius, comisario europeo de Medio Ambiente, Océanos e Pesca, explicou a decisión da Comisión de aumentar o Fondo Europeo Marítimo e para a Pesca (FEM) con 500 millóns de euros.
O financiamento adicional forma parte do paquete de recuperación e segue medidas de apoio anteriores da UE para paliar o impacto socioeconómico inmediato no sector. A Comisión traballará en estreita colaboración cos países da UE para garantir que o financiamento adicional contribúa a unha recuperación rápida, de acordo co Pacto Verde Europeo e as ambicións da política pesqueira común.
Para moitas comunidades costeiras, que dependen bastante da pesca para o seu sustento, as repercusións socioeconómicas da crise do coronavirus foron e seguen sendo dramáticas. As empresas sufriron graves perdas por mor do bloqueo e a interrupción do mercado europeo de produtos mariños. Con medidas incluíndo apoio para o cesamento temporal, axudas ao almacenamento e axudas estatais temporais, a Comisión tomou medidas rápidas para evitar o peor dos casos.
Agora que a actividade económica se está recuperando lentamente, a Comisión está a pasar a unha segunda fase de acción que consiste en apoiar a recuperación. A semana pasada, a Comisión presentou o Instrumento de recuperación, que consiste nun novo financiamento obtido nos mercados financeiros (UE da nova xeración), así como un orzamento reforzado a longo prazo para 2021-2027. Como parte da proposta, o orzamento do Fondo Europeo Marítimo e para a Pesca refórzase con 500 millóns de euros adicionais. Isto supón un incremento superior ao 8% con respecto ao orzamento inicialmente proposto en 2018.
Estes cartos adicionais alimentarán os programas dos Estados membros para 2021-2027, avanzando o apoio financeiro nos cruciais primeiros anos de recuperación. Os Estados membros terán que canalizar este investimento cara aos obxectivos do plan europeo de recuperación. A Comisión traballará en estreita colaboración con eles na preparación da futura xeración de programas FEMP.
Co plan de recuperación, a Comisión quere reparar os danos a curto prazo da crise investindo nun futuro sostible, inclusivo e xusto para Europa. Neste sentido, os investimentos apoiados polo FEFF deberían reforzar a resistencia do sector e contribuír ao Pacto Verde Europeo, incluídas as estratexias de Biodiversidade e Facenda a Mesa de 2030, así como a economía circular. Ademais, todo o financiamento do FEFF debe continuar a promover a consecución dos obxectivos económicos, sociais e ambientais da política pesqueira común.