Portada » Actualidade » Novas » Unión Europea » Emprego e Asuntos Sociais » Os colexisladores chegan a un acordo político sobre uns salarios mínimos adecuados para os traballadores na UE

10/06/2022 | , ,

— O 7 de xuño o Parlamento Europeo e os Estados membros da UE chegaron a un acordo político no relativo á Directiva sobre uns salarios mínimos adecuados, proposta pola Comisión en outubro de 2020.

— Uns salarios mínimos adecuados son importantes para reforzar a xustiza social e apoiar unha recuperación económica sostible e integradora. A mellora das condicións de vida e de traballo tamén beneficia ás empresas, á sociedade e á economía en xeral, ao impulsar a produtividade e a competitividade.

Bruxelas, de 10 de xuño de 2022.Ao comezo do seu mandato, a presidenta da Comisión, Von der Leyen, prometeu un instrumento xurídico para garantir que os traballadores da UE teñan un salario mínimo xusto, e reiterou ese compromiso no discurso sobre o estado da Unión de 2020

O pasado 7 de xuño, os colexiladores chegaron a un acordo político sobre a Directiva sobre uns salarios mínimos adecuados, a cal establece un marco para a adecuación dos salarios mínimos legais, no que se promova a negociación colectiva sobre a fixación de salarios e se mellore o acceso efectivo dos traballadores á protección do salario mínimo na UE.

Unha mellora da protección do salario mínimo que respecte plenamente as competencias e tradicións nacionais

A protección do salario mínimo existe en todos os Estados membros da UE, xa sexa mediante salarios mínimos legais e convenios colectivos, ou exclusivamente mediante convenios colectivos.

É esencial garantir que os traballadores perciban salarios adecuados para mellorar as súas condicións de vida e de traballo e para construír economías e sociedades xustas e resilientes. Con todo, algúns traballadores sofren unhas contías baixas ou unha cobertura deficitaria da protección do salario mínimo.

A nova Directiva ten por obxecto abordar esta cuestión mediante o establecemento dun marco da UE para mellorar a protección adecuada do salario mínimo. Isto farase respectando plenamente as tradicións e competencias nacionais, así como a autonomía dos interlocutores sociais. Ademais, non esixe aos Estados membros a introducir salarios mínimos legais nin fixa ningunha contía mínima común en toda a UE.

Os principais elementos da Directiva son os seguintes:

Un marco para a fixación e actualización dos salarios mínimos legais: os Estados membros con salarios mínimos legais terán que establecer un marco de gobernanza sólido para fixar e actualizar os salarios mínimos. Devandito marco comprende:

• criterios claros para a fixación do salario mínimo
  • o uso de valores de referencia indicativos para orientar a avaliación da adecuación dos salarios mínimos, sobre os que a Directiva ofrece indicacións relativas a cales poderían utilizarse
  • actualizacións periódicas e oportunas dos salarios mínimos
  • a creación de órganos consultivos nos que poderán participar os interlocutores sociais;
  • a garantía de que as variacións e deducións dos salarios mínimos legais respecten os principios de non discriminación e proporcionalidade, por exemplo, por tentar lograr un obxectivo lexítimo; así como
  • a participación efectiva dos interlocutores sociais na fixación e actualización do salario mínimo legal.
  • A promoción e facilitación da negociación colectiva sobre salarios:a Directiva apoia a negociación colectiva en todos os Estados membros, xa que os países cunha gran cobertura de negociación colectiva tenden a ter unha proporción menor de traballadores con salarios baixos, menos desigualdade salarial e uns salarios máis elevados. Ademais, a Directiva pide aos Estados membros nos que a cobertura da negociación colectiva sexa inferior ao 80 % que establezan un plan de acción para promover a devandita negociación colectiva.
  • A mellora do seguimento e a aplicación da protección do salario mínimo:os Estados membros terán que recompilar datos sobre a cobertura e adecuación do salario mínimo, e garantir que os traballadores poidan acceder á resolución de litixios e teñan dereito a obter reparación. O cumprimento e a aplicación efectiva son esenciais para que os traballadores benefíciense realmente do acceso á protección do salario mínimo e para promover un marco competitivo baseado na innovación, a produtividade e o respecto das normas sociais.

Próximas etapas

O acordo político alcanzado polo Parlamento Europeo e o Consello queda agora supeditado á aprobación formal dos colexisladores. Unha vez publicada no Diario Oficial, a Directiva entrará en vigor vinte días despois, tras o cal os Estados membros deberán incorporar no seu Dereito nacional as novas disposicións nun prazo de dous anos.

Contexto

O dereito a un salario mínimo adecuado está consagrado no principio 6 do piar europeo de dereitos sociais, que proclamaron conxuntamente en Gotemburgo, en novembro de 2017, o Parlamento Europeo, o Consello e a Comisión Europea. A Directiva sobre uns salarios mínimos adecuados é unha das accións crave do Plan de Acción do Piar Europeo de Dereitos Sociais para seguir aplicando os principios do piar. O 28 de outubro de 2020, a Comisión propuxo unha Directiva sobre uns salarios mínimos adecuados, tras unha consulta en dúas fases dos interlocutores sociais. A Directiva da UE baséase no artigo 153 do Tratado de Funcionamento da Unión Europea (TFUE), relativo ás condicións de traballo.

Más información: Comisión Europea

Propuesta de la Comisión de Directiva de la UE sobre unos salarios mínimos adecuados en la Unión Europea

Comunicado de prensa: Impulsar la economía social de mercado de la UE: unos salarios mínimos adecuados para los trabajadores en todos los Estados miembros

Preguntas y respuestas: Salarios mínimos adecuados