Portada » Actualidade » Novas » Unión Europea » Educación e cultura » Noite Europea dos Investigadores e Investigadores nas escolas: os investigadores mostran aos nenos as marabillas da ciencia

03/10/2022 | ,

— A Noite Europea dos Investigadores é o maior acto de promoción e comunicación científica de Europa e pon de manifesto a diversidade da investigación e a innovación europeas e o seu impacto na vida cotiá dos cidadáns. Tivo lugar en varios Estados membros da UE e países asociados a Horizonte Europa.

Bruxelas, 3 de outubro de 2022. O acto, que reuniu a máis dun millón de visitantes cada ano en Europa e fóra dela, achega aos científicos ao público en xeral e fomenta o interese polas carreiras de investigación, especialmente entre a mocidade. Os nenos, os mozos e as familias tiveron a oportunidade de coñecer o traballo dos investigadores a través de actividades de entretemento e educativas, como espectáculos científicos, xogos, concursos, exposicións e actividades dixitais.

No contexto do Ano Europeo da Mocidade, a Comisión puxo en marcha a nova iniciativa «Investigadores nas Escolas», que fomenta a interacción directa entre investigadores, profesores de educación primaria e secundaria e alumnos ao longo dos dous próximos anos. Estes intercambios permitiranlles comprender mellor os retos aos que se enfrontan as nosas sociedades e ampliar o acceso á ciencia, a tecnoloxía, a enxeñería, as artes e as matemáticas (CTIAM) e ás actividades de investigación. As actividades no marco da iniciativa «Investigadores nas Escolas» levaron a cabo a través dos proxectos da Noite Europea dos Investigadores e incluíron presentacións nos centros de ensino, experimentos prácticos, visitas a laboratorios, xogos, debates e xogos de rol. Nos dous próximos anos, a Iniciativa chegará a máis de 2 400 escolas e contará coa participación de máis de 224 000 alumnos.

Estas dúas iniciativas emblemáticas, financiadas no marco das accións Marie Skłodowska-Curie (MSCA) da UE, crean ocasións únicas para mostrar de que maneira concreta a investigación europea é vital para o noso futuro e o noso benestar, así como o papel que desempeña en particular na loita contra o cambio climático, a consecución dos obxectivos de desenvolvemento sostible e a promoción dun medio ambiente e uns estilos de vida máis saudables para os cidadáns europeos.

Contexto

A Noite Europea dos Investigadores e Investigadores nas Escolas son iniciativas financiadas pola acción «MSCA and Citizens» da Comisión. O seu principal obxectivo é achegar a investigación e os investigadores ao público en xeral, prestando especial atención ás familias e os alumnos. A Noite Europea dos Investigadores celébrase, cada ano, o último venres de setembro.

Máis información: Comisión Europea