Actualidad

Portada » Actualidad » Noticias » Unión Europea » Quinta ronda de sanciones contra Rusia

Quinta ronda de sanciones contra Rusia

20/04/2022 | ,

En respuesta a las acciones reiteradas llevadas a cabo por Rusia la Comisión Europea propuso a principios de abril una quinta ronda de medidas sancionadoras a Rusia, las cuáles fueron aprobadas por unanimidad en el seno del Consejo el 8 de abril de 2022.

Estas sancións despregaranse en sete piares fundamentais co obxectivo de provocar unha deterioración aínda máis profundo e preciso sobre a economía rusa.

Bruxelas, 20 de abril de 2022. – En resposta ás accións reiteradas levadas a cabo por Rusia, que menoscaban e ameazan a integridade territorial, a soberanía e a independencia de Ucraína, a Comisión Europea propuxo a principios de abril unha quinta rolda de medidas sancionadoras a Rusia. Este novo paquete de medidas foi aprobado de maneira unánime por todos os Estados membros no seo do Consello o 8 de abril de 2022.

Así mesmo, o pasado 5 de abril a UE creou un Equipo Conxunto de Investigación con Ucraína para recompilar probas e investigar crimes de guerra e crimes contra a humanidade en Ucraína.

En palabras de Josep Borrell, “Rusia está a librar unha guerra cruel e desapiadada, polo que é preciso manter a máxima presión sobre Putin e sobre o goberno ruso”. Os catro paquetes de sancións emitidos ata o de agora pola Comisión golpearon duramente ao goberno da Federación Rusa, limitando as súas opcións políticas e económicas. Aínda que están a ver resultados tanxibles, a Comisión Europea considera necesario levar as sancións un paso máis aló.

Devanditos piares son os seguintes:

1. Prohibición sobre as importacións de carbón e outros combustibles fósiles sólidos á UE con orixe rusa a partir de agosto de 2022. Estas importacións ascenden actualmente a 8.000 M€ ao ano. Esta media supoñería unha gran redución da fonte de ingresos do país.

2. Prohibición absoluta de transaccións en catro bancos rusos (destacando entre eles VTB, o segundo banco máis grande de Rusia). Devanditos bancos atópanse nestes momentos totalmente illados dos mercados, conxuntamente representan o 23% da cota de mercado do sector bancario ruso.

3. Prohibición de acceso aos portos da UE a todo barco ruso ou operado por Rusia. Contémplanse certas exencións a esta sanción, relacionadas coa comercialización de produtos básicos como os produtos agrícolas e alimentarios, a axuda humanitaria ou a enerxía.

A maiores imponse a prohibición de transportar mercadorías por estrada dentro da UE a calquera empresa rusa ou bielorrusa. Tamén se conceden as mesmas exencións que no caso anterior.

4. Prohibición de exportacións específicas desde a UE, por valor de 10.000 M€, en sectores moi vulnerables para Rusia. Inclúense sobre todo produtos como: carburante para reactores, ordenadores cuánticos, semicondutores avanzados, produtos electrónicos de alta gama, programas informáticos, maquinaria sensible e equipos de transporte. O fin é menoscabar aínda máis a base tecnolóxica e a capacidade industrial de Rusia.

5. Prohibición de importacións específicas de produtos rusos na UE, por valor de 5.000 M€, entre os que se inclúe multitude de produtos: desde a madeira e o cemento, ata o marisco ou o licor. Búscase cortar o fluxo monetario de Rusia e os seus principais oligarcas.

6. Medidas moi específicas entre as que destaca a prohibición xeral por parte da UE da participación de empresas rusas en procesos de contratación pública nos Estados membros. Tamén se excluirá todo apoio financeiro, europeo ou nacional, a organismos públicos rusos.

Doutra banda, estableceuse unha prohibición relativa aos depósitos en carteiras de cripto activos e á venda de billetes e valores negociables denominados en calquera moeda oficial dos Estados membros a Rusia e a Bielorrusia, así como a calquera persoa física ou xurídica, entidade ou organismo destas dúas nacións.

7. Aumento da listaxe de empresas e persoas físicas sancionadas individualmente. Sanciónase ás empresas cuxos produto ou medios tecnolóxicos desempeñaron un papel na invasión, aos principais oligarcas e empresarios rusos e bielorrusos, aos altos funcionarios do Kremlin, aos promotores da desinformación e a manipulación da información, que difunden o discurso do Kremlin sobre a agresión bélica rusa contra Ucraína, así como aos familiares dos xa sancionados, para evitar que se evada a repercusión das devanditas sancións.

• Fecha