Portada » Actualidade » Novas » Unión Europea » Saúde » A UE concede a Ucraína acceso ao financiamento no marco do programa UEproSalud

A UE concede a Ucraína acceso ao financiamento no marco do programa UEproSalud

15/07/2022 |

— A Comisión e o Goberno ucraíno han asinado un acordo polo que se asocia a Ucraína ao programa UEproSalud. Este acordo dará a Ucraína acceso ao financiamento da UE no ámbito sanitario, o que permitirá ao sistema sanitario ucraíno responder as necesidades inmediatas e contribuirá á recuperación a longo prazo.

— A comisaria Kyriakides, como parte dos esforzos que está a realizar a Comisión para prestar apoio no ámbito sanitario, visitou Ucraína para reunirse co ministro de Sanidade, Viktor Liashko, e visitar un centro médico infantil e un centro de rehabilitación de pacientes.

Bruxelas, 15 de xullo de 2022.- Hoxe, como parte dos esforzos que está a realizar a Comisión para prestar apoio no ámbito sanitario, a comisaria Kyriakides visitou Ucraína para reunirse co ministro de Sanidade, Viktor Liashko, e visitar un centro médico infantil e un centro de rehabilitación de pacientes. Con ocasión desta visita, a Comisión e o Goberno ucraíno han asinado un acordo polo que se asocia a Ucraína ao programa UEproSalud. Este acordo dará a Ucraína acceso ao financiamento da UE no ámbito sanitario, o que permitirá ao sistema sanitario ucraíno responder as necesidades inmediatas e contribuirá á recuperación a longo prazo. O programa conta cun orzamento total de 5 300 millóns de euros para o período 2021-2027.

Stella Kyriakides, comisaria de Saúde e Seguridade Alimentaria, declarou: «A resiliencia e o estoicismo que vin hoxe nos profesionais sanitarios e nos pacientes déronme unha verdadeira lección de humildade. Conmovéronme e entristecido profundamente a dor e o sufrimento que está a causar a bárbara e insensata invasión rusa. Co acordo asinado hoxe sobre o programa UEproSalud, Ucraína poderá beneficiarse rapidamente do financiamento da UE en materia de saúde para dar un apoio inmediato ao seu sector de asistencia sanitaria e contribuír á reconstrución a máis longo prazo. A guerra rusa contra Ucraína está a causar un sufrimento físico e mental inimaxinable a millóns de persoas e está a exercer unha presión enorme sobre un sistema de saúde pública gravemente danado. Hoxe estamos a profundar a nosa cooperación en materia de saúde, e con iso estamos a enviar outro sinal claro do apoio pleno e inquebrantable da UE a Ucraína».

O ministro de Sanidade de Ucraína, Viktor Liashko, dixo: «A participación de Ucraína neste programa é outro exemplo de como a integración europea mellorará a vida dos nosos cidadáns mediante o acceso aos fondos correspondentes da UE. O potente apoio da UE que estamos a ver hoxe ofrécenos a posibilidade de recibir axuda financeira para a modernización e a recuperación do noso sistema de asistencia sanitaria».

Coa entrada en vigor do acordo que asocia a Ucraína ao programa UEproSalud, as autoridades sanitarias ucraínas e a comunidade sanitaria ucraína en xeral poderán beneficiarse plenamente das oportunidades de financiamento no marco do programa, nos mesmos termos que os seus homólogos dos Estados membros da UE, de Noruega e de Islandia. Este acordo terá carácter retroactivo con efectos a partir do 1 de xaneiro de 2022, o que permitirá a Ucraína empezar de inmediato a participar nas oportunidades de financiamento no marco do programa de traballo UEproSalud para 2022.

O programa UEproSalud axudará a mitigar o dano inmediato causado polos combates e financiará proxectos públicos e privados ucraínos que contribúan á reconstrución de Ucraína tras a guerra.

Asociarase a representantes de Ucraína aos debates políticos cos Estados membros da UE durante a preparación dos futuros programas de traballo anuais, reforzando así a cooperación e facilitando a execución das accións.

Contexto

En comparación cos tres programas de saúde anteriores, o programa UEproSalud, adoptado en maio de 2021 cun orzamento de 5 300 millóns de euros para o período 2021-2027, representa un nivel sen precedentes de compromiso financeiro da Unión no ámbito da saúde. O programa UEproSalud contribuirá de maneira significativa á recuperación da UE tras a COVID-19 e axudará a afrontar os retos sanitarios a longo prazo construíndo sistemas sanitarios máis sólidos, máis resilientes e máis accesibles.

O programa UEproSalud ponse en execución mediante programas de traballo anuais. Xa se adoptaron os dous primeiros programas de traballo, con máis de 1 100 millóns de euros dispoñibles para financiamento (311,8 millóns de euros para 2021 e 835,5 millóns de euros para 2022). As accións de UEproSalud enmárcanse en catro capítulos: prevención de enfermidades, preparación fronte ás crises, sistemas sanitarios e ámbito dixital, cunha atención transversal ao cancro.

Ucraína presentou a súa solicitude oficial de asociación ao programa UEproSalud o 9 de setembro de 2021.

Máis información: Comisión Europea