Portada » Actualidade » Novas » A Cume UE-China pon no centro do debate á invasión de Ucraína

A Cume UE-China pon no centro do debate á invasión de Ucraína

03/04/2022 | ,

Bruxelas, 3 de abril de 2022. – A Unión Europea e China celebraron por videoconferencia a súa 23.ª Cume bilateral o 1 de abril de 2022. O presidente do Consello Europeo, Charles Michel, e a presidenta da Comisión Europea, Ursula von der Leyen, celebraron o Cume co primeiro ministro de China, Li Keqiang, seguida dunha entrevista co presidente de China, Xi Jinping.

Agresión militar de Rusia contra Ucraína

A UE e China debateron amplamente a agresión militar de Rusia contra Ucraína, que está a poñer en perigo a seguridade e a economía mundiais, así como a seguridade alimentaria e enerxética. A UE destacou que a súa prioridade clave é deter a invasión inxustificada e non provocada por Rusia de Ucraína, un país soberano e un socio clave da UE. A UE tamén destacou a importancia de que Rusia permita o acceso humanitario e salvagarde os corredores humanitarios, e que se absteña de atacar á poboación civil e ás infraestruturas.

Lembrando a responsabilidade que, como actores mundiais, a UE e China teñen de traballar en prol da paz e a estabilidade, a UE pediu a China que apoie os esforzos para poñer fin inmediatamente á guerra en Ucraína, en consonancia co papel de China no mundo como membro permanente do Consello de Seguridade da ONU e as súas estreitas relacións con Rusia.

A UE subliñou que a invasión de Ucraína por parte de Rusia viola as normas e principios fundamentais do Dereito internacional expresados na Carta das Nacións Unidas e nos documentos fundacionais da OSCE, en particular o respecto da soberanía e a integridade territorial. Deste xeito, Rusia socavou deliberadamente a arquitectura de seguridade de Europa, incluído a Acta Final de Helsinqui, a Carta de París e o Memorando de Budapest, dos que é parte.

A UE lembrou que as sancións internacionais contra Rusia impuxéronse co único fin de deter a agresión rusa e a pesar dun impacto económico significativo para a UE e os seus socios en todo o mundo. Calquera evasiva dos efectos das sancións ou de calquera axuda concedida a Rusia prolongaría o derrame de sangue e provocaría perdas aínda maiores de vidas civís e perturbacións económicas. A UE traballará cos seus socios para pedir contas a Rusia e aos responsables da guerra de Rusia contra Ucraína e de calquera violación do Dereito internacional humanitario. Debe impedirse calquera intento de eludir as sancións ou de axudar a Rusia por outros medios.

Relacións bilaterais

A UE indicou a súa decepción polas sancións inxustificadas impostas por China, en particular contra deputados ao Parlamento Europeo, e polas medidas coercitivas contra o mercado único da UE e os Estados membros. Pediu a China que poña fin a estas accións para lograr un compromiso máis produtivo que beneficie a ambas as partes.

A recuperación tras a pandemia da COVID-19 segue sendo unha prioridade compartida. Os dirixentes debateron a cooperación na campaña de vacinación e a reapertura da economía. A UE confirmou o seu compromiso de traballar con China e outros Estados membros da Organización Mundial da Saúde en prol dun novo acordo sobre prevención, preparación e resposta fronte a futuras pandemias.

A UE sinalou a necesidade de abordar as xa antigas preocupacións relacionadas co acceso ao mercado e a contorna de investimento en China, co fin de garantir unha relación comercial e económica equilibrada. Os dirixentes encargaron ao Diálogo económico e comercial de alto nivel que busque formas concretas de avanzar nestas cuestións antes do verán. Acordaron ampliar nun futuro próximo o Acordo UE-China sobre a protección das indicacións xeográficas.

Os dirixentes acordaron continuar a cooperación en materia de cambio climático e transición enerxética, necesaria para facer fronte a este urxente reto mundial. A UE destacou a importancia de adoptar medidas adicionais, incluída a redución progresiva do carbón, ata a COP27 de Sharm-el Sheikh. A UE e China colaborarán para garantir un novo marco mundial sólido e ambicioso en materia de biodiversidade na COP15 de  Kunming. O Diálogo de Alto Nivel sobre Medio Ambiente e Clima reunirase antes do verán.

A UE expuxo a importancia dunha contorna transparente e competitiva para a economía dixital, así como para os usos fiables e éticos da intelixencia artificial. Expresou a súa preocupación polo aumento das ameazas á ciberseguridade e pediu un comportamento responsable do Estado no ciberespazo. A UE e China renovarán o diálogo dixital de alto nivel.

A UE reiterou a súa preocupación pola situación dos dereitos humanos en China, incluído o trato dispensado ás persoas pertencentes a minorías e aos defensores dos dereitos humanos, sinalando casos individuais, así como polo desmantelamento do principio «un país dous sistemas» en Hong Kong. A UE espera que se renove un diálogo substantivo sobre dereitos humanos para abordar estas inquietudes.

A UE reafirmou o seu compromiso coa súa política dunha soa China, á vez que expresou a súa preocupación polo aumento das tensións entre as dúas beiras do estreito. Os dirixentes tamén abordaron a situación en Afganistán, Myanmar e a península de Corea.

Fonte: Comisión Europea

Máis información: