Portada » Actualidade » Novas » EuroXuventude » Participación Xuvenil » A Comisión pon en marcha os preparativos para o Ano Europeo da Xuventude 2022

A Comisión pon en marcha os preparativos para o Ano Europeo da Xuventude 2022

21/10/2021 |

• O ano 2022 foi declarado o Ano Europeo da Xuventude, en liña coas prioridades da Unión Europea que foron presentadas o pasado mes setembro pola presidenta da Comisión Europea
  • Co obxectivo de lograr un futuro de Europa máis sostible, inclusivo e dixitalizado, a Unión Europea estima necesario o compromiso e participación da mocidade, polo que invita aos mozos a formar parte dunha serie de actos e actividades que abarcarán diversas cuestións
  • Espérase que estes actos comecen en xaneiro de 2022

Santiago de Compostela, 21 de outubro de 2021. Seguindo o anuncio da presidenta Von der Leyen no seu discurso sobre o estado da Unión de 2021, a Comisión vén de adoptar a súa proposta formal para que 2022 sexa o Ano Europeo da Xuventude. Europa precisa da visión, do compromiso e da participación de todos os mozos para construír un futuro mellor, que sexa máis ecolóxico, inclusivo e dixital. Con esta proposta, Europa esfórzase por ofrecer aos mozos máis e mellores oportunidades para o futuro. A Comisión tamén publicou o seu último Informe da UE sobre a xuventude, que ofrece unha visión xeral da situación da mocidade europea en termos de educación, formación, aprendizaxe, emprego e participación cívica e política.

Co Ano Europeo da Xuventude, a Comisión pretende, en colaboración co Parlamento Europeo, os Estados membros, as autoridades rexionais e locais, as partes interesadas e os propios novos:

• honrar e apoiar á xeración que máis sacrificou durante a pandemia, dándolles novas esperanzas, fortaleza e confianza no futuro, destacando como as transicións ecolóxica e dixital ofrecen perspectivas e oportunidades renovadas;
  • animar a todos os mozos, especialmente a aqueles con menos oportunidades, procedentes de contornas desfavorecidas, de zonas rurais ou remotas, ou pertencentes a grupos vulnerables, a que se convertan en cidadáns activos e impulsores de cambios positivos;
  • promover as oportunidades que ofrecen as políticas da UE aos mozos para apoiar o seu desenvolvemento persoal, social e profesional. O Ano Europeo da Xuventude irá acompañado da aplicación con éxito de NextGenerationEU á hora de proporcionar empregos de calidade e oportunidades de educación e formación; así como
  • inspirarse nas accións, na visión e nos puntos de vista dos mozos para seguir reforzando e revitalizando o proxecto común da UE, baseándose na Conferencia sobre o Futuro de Europa.
    A Comisión está a desenvolver o seu programa de actividades e convidarase a tódalas partes interesadas a presentar as súas ideas e propostas. Nos próximos días, porase en marcha unha enquisa específica no Portal da Xuventude. En colaboración con outras institucións da UE, os Estados membros, as organizacións da sociedade civil e os mozos, a Comisión organizará unha serie de actividades ao longo do ano a escala europea, nacional, rexional e local e estudará novas iniciativas. O alcance das actividades abarcará cuestións que afectan principalmente os mozos, seguindo as prioridades destacadas nas Metas da Xuventude, como a igualdade e a inclusión, a sustentabilidade, a saúde mental e o benestar, e o emprego de calidade. Tamén participarán mozos de fóra da UE. A Comisión solicita aos Estados membros que nomeen un coordinador nacional responsable de organizar a súa participación no Ano Europeo da Xuventude.

A proposta da Comisión será debatida agora polo Parlamento e o Consello, tendo en conta os ditames do Comité Económico e Social Europeo e do Comité das Rexións. Con todo, espérase que os actos e actividades comecen en xaneiro.

Contexto

O Ano Europeo da Xuventude irá acompañado de NextGenerationEU, que volve a ofrecer perspectivas para os mozos, incluídos empregos de calidade e oportunidades de educación e formación para a Europa do futuro, e apoia a participación dos mozos na sociedade.

O Ano da Xuventude buscará sinerxías e complementariedade con outros programas da UE dirixidos á mocidade en todo o espectro das nosas políticas, desde os programas de desenvolvemento rural centrados nos novos agricultores até os programas de investigación e innovación, e desde as accións de cohesión até as accións contra o cambio climático, incluídos os programas da UE de alcance internacional ou de carácter transnacional.

Ademais de Erasmus+ e o Corpo Europeo de Solidariedade, con orzamentos de 28 000 millóns EUR e 1 000 millóns EUR, respectivamente, para o actual período financeiro, a Garantía Xuvenil e a Iniciativa de Emprego Xuvenil da UE están a crear máis oportunidades para os mozos. En 2022 tamén se porá en marcha un novo programa denominado ALMA para apoiar a mobilidade profesional transfronteiriza de mozos e mozas que non están traballando nin estudando.

A Estratexia da UE para a Xuventude 2019-2027 é o marco para a cooperación da UE en materia de política de xuventude. Apoia a participación dos mozos na vida democrática e ten por obxecto garantir que todos os mozos participen na sociedade. O Diálogo da UE coa Xuventude é unha ferramenta fundamental nestes esforzos.

Por último, a Conferencia sobre o Futuro de Europa, que extraerá as súas conclusións tamén en 2022, garante que se escoiten os puntos de vista e as opinións dos mozos sobre o futuro da nosa Unión. Un terzo dos participantes nos paneis cidadáns europeos e dos representantes dos grupos de expertos nos plenos da Conferencia son tamén xente nova, mentres que o presidente do Foro Europeo da Mocidade tamén participa nos plenos.

Fonte: La Comisión comienza los preparativos para celebrar en 2022 el Año Europeo de la Juventud.

Novas relacionadas

Non hai novas relacionadas