Bruxelas, 4 de maio de 2020. Un total de 117 solucións innovadoras para combater o coronavirus foron seleccionadas como gañadoras do premio #EUvsVirus Hackathon do Consello Europeo de Innovación.
O seis primeiros gañadores da categoría de desafíos son:
  • Team Discovery (Hungría) polo seu sistema de monitorización de pacientes altamente escalable que minimiza a necesidade de contacto físico entre enfermeiras e pacientes. Categoría: saúde e vida.
  • Linistry for safe retail (Hungría) pola súa solución de colas remotas para garantir o distanciamento social no comercio comerciante polo miúdo. Categoría: continuidade da actividade.
  • Aidbind (Alemaña, Bulgaria, Malta, Suecia e Suíza) pola súa solución á brecha de información entre a demanda, a oferta e o financiamento de produtos médicos, adquiridos mediante doazóns. Categoría: cohesión social e política
  • The Village – Where The World Is Your Classroom (Suíza, Ucraína, Estados Unidos, India) pola súa plataforma en liña que se pode compartir con amigos, familiares, mestres e compañeiros para a aprendizaxe virtual experimental. Categoría: traballo e educación a distancia.
  • Bankera Business Care (Lituania) pola súa solución para proporcionar ás pequenas e medianas empresas financiamento a curto prazo para cubrir as súas necesidades de liquidez en tempos de crises. Categoría: financiamento dixital
  • Sewers4COVID (Grecia, Países Baixos, España, Reino Unido) pola súa plataforma de vixilancia da rede de sumidoiros para a detección temperá de virus, para axudar aos responsables da toma de decisións a dirixir os recursos onde máis se necesitan. Categoría: outros
Mariya Gabriel, a Comisaria da UE para a Innovación, a Investigación, a Cultura, a Educación e a Mocidade, dixo: «O #EUvsVirus Hackathon reuniu a persoas de 141 países e moitas áreas diferentes de experiencia de toda a UE e do mundo, unidas no seu desexo de ofrecer o seu tempo, talento e ideas para axudar a atopar solucións á crise do coronavirus. Isto foi só o comezo. Co apoio do Consello Europeo de Innovación e de todos os socios involucrados no Hackathon, espero con interese a transformación destas fantásticas ideas en realidade para o mejoramiento de todos.»
As solucións foron seleccionadas por un xurado e ponderado segundo o potencial de impacto (40%), a complexidade técnica e a novidade (20%), a finalización do prototipo (20%) e a eficacia do plan de negocios (20%). Tamén se seleccionaron gañadores e dous subcampións para cada desafío, dos cales hai 37. Os socios ofrecerán premios en efectivo aos gañadores da súa elección; até a data, os socios prometeron un total de máis de 100.000 euros.
Nas próximas dúas semanas se cotejarán as necesidades de financiamento e recursos dos equipos gañadores para desenvolver e ampliar as súas ideas, así como o financiamento e os recursos que os asociados están dispostos a dedicar. Do 22 ao 25 de maio, celebrarase un Matchathon para axustar as necesidades cos recursos dispoñibles. Convidarase as solucións gañadoras a unirse a unha Plataforma COVID do EIC -que se lanzará a finais de maio- para facilitar as conexións cos usuarios finais, como os hospitais, e proporcionar acceso a investidores, fundacións e outras oportunidades de financiamento de toda a UE.